peru-2017.reismee.nl

Arequipa, Chivay en puno

Hoi,

Na Nasca met de nachtbus naar Arequipa. Slapend reizen is in de luxueuze bussen in Peru zeker geen straf, slechts 1 nadeel, je krijgt niets van de omgeving mee.

Arequipa is een mooi historische stad en ons hotel was gelegen in het centrum.

Hier wat rust genomen, kerken en een prachtig klooster, het monasteria di santa catalina, bezocht.

Vanuit Arequipa de bus naar Chivay genomen. Een trip van 6 uur naar de Andes hoogvlakte, 4900 meter boven de zeespiegel. Cocabladeren kauwen tegen de hoogteziekte mocht bij Marga niet baten. Knallende koppijn en duizeligheid. Dit heeft toch nog enkele dagen aangehouden.

Chivay om de Colca canyon te bezoeken en Condors te zien. Dat laatste is gelukt, het eerste was dusdanig in nevelen gehuld dat we maar een meter of 10 naar beneden konden kijken.

Toch prachtige vergezichten onderweg en verrassend hoe divers de vegetatie kan zijn.

Na Chivay weer verder naar Puno aan het Titikakameer. Gelegen op 3800 meter hoogte. Bij aankomst lag er een dik pak sneeuw en kwam de regen in bakken naar beneden. De straten leken wel rivieren, compleet met stroomversnellingen.

De volgende dag brak de zon door en hebben we de boot gepakt. Eerst de drijvende eilanden bezocht, daarna naar het eiland Amantani waar we hebben overnacht bij een familie in huis. Redelijk primitief, een huisje van leem met golfplaten dak, geen verwarming en geen stromend water. En dat bij een temperatuur van +1.

Maar met een pak van vier dikke dekens van lamawol + thermo ondergoed, prima uit te houden.

Gisteren met de bus van Puno naar Cusco afgereisd een prachtige trip en onderweg veel moois gezien.

Over de vervolgreis meer in een nieuw verhaal.

Doeiiiii

Dirk en Anja Korver

Volgens ons is er weer veel te zien tijdens jullie verblijf in Peru.
Mooie foto,s hebben jullie al toegestuurd. Hier op de Tv hebben we ook gezien dat het daar erg heeft geregend en dat de auto,s en zelfs vrachtwagens door de straat dreven.
Hopenlijk wordt de temperatuur ook wat beter want +1 is wel erg laag.
Wij wensen jullie een prettige voortzetting van jullie trip en zien de volgende mails weer langskomen.
Groetjes Dirk en Anja

Suzanne

Dag wereldreizigers,
ik weet niet hoe, maar gelukkig kwam eindelijk de link door via de mail. Fijn, toch een beetje meebeleven op zo'n grote afstand.
Wat een plaatjes!!
Vanaf nu geniet ik ook een beetje mee.
Veel plezier, groetjes Suzanne