peru-2017.reismee.nl

Nasca.

11 Maart 10.30 uur.

De vlucht vanaf Amsterdam, via Madrid naar Lima verliep voorspoedig. De dag daarop een lokaal reisbureautje opgezocht en onze reis voor de komende drie weken kunnen regelen. Daarna zien we weer verder.

Lima, een stad met 10 miljoen inwoners op een betrekkelijk klein oppervlak. Kortom veel beton en hoogbouw. In de buitenwijken zoals veel van dat soort steden, vies rumoerig en tussen de hoogbouw nogal wat huisjes met een hoog jevak gehalte

De wijk Van ons hotel was netjes en ook het centrum van de stad verrassend leuk. Het verkeer, och, niet verbazend. Alles wat maar enigszins gemotoriseerd kan rollen rijdt luid toeterend kris kras door elkaar. Stoplichten kunnen nog op enig respect rekenen, maar verder......

Na Lima met de (zeer luxe , WiFi, t.v. Comfortabele ligstoelen, maaltijd en drinken verzorgd) bus naar Paracas voor een bezoek aan klein Galapagos (barestos) eilanden. Paracas een klein stadje met een gezellige boulevard, lekker eten en natuurlijk biertjes.

Paracas is èèn van de droogste plekken op aarde, hooguit 20 m.m. Regen per jaar. Guess what, wij kregen zeker de eerste 5 van dit jaar op ons kop. Onderweg naar Ica grote plassen op de weg. En dat in de woestijn.

Gisteren afgereisd naar de stad Ica en de oase huacachina. Daarna het museum bezocht waarin de cultuur van de lokale indianen (w.o. De Azteken) wordt toegelicht, inclusief mummies, hoofden die ooit afgehakt zijn, enzovoorts. Luguber maar gelijk ook zeer indrukwekkend.

Vandaag èèn van de highlights van onze reis. Met een eenmotorig propellorvliegtuig over de Nasca lijnen vliegen. Overigens volstrekt terecht een Highlight. Een zeer indrukwekkend schouwspel van mathematische vormen en lijnen in een onherbergzaam gebied waar werkelijk geen grasspriet groei. Waarschijnlijk 2000 jaar geleden aangebracht en wie of waarom blijft gissen. Het waren in ieder geval geen marsmannetjes.

Vanavond met de slaapbus naar Arequipa, hoog in de Andes.

Morgen zien we weer. Xxxx ons.